Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 9 oktober 2013

Grodinvasion

Igår kväll när vi var ute och körde med bilen (vi åkte till Orust för att hämta ett efterlängtat hörnskåp till vardagsrummet) upptäckte jag till min förskräckelse att vägbanan var fylld av krypande paddor och hoppande grodor. Försökte till min förtvivlan få Anders att undvika köra på dem, vilken inte var så enkelt eftersom det hoppade fram små och stora grodor överallt. En del blev tyvärr platta men jag tror att vi räddade en hel del ändå. Till sist satt jag dock och blundade, för jag ville inte se på spektaklet.

Blev då påmind om höstarna hemma i Holmsund när jag satt och krypkörde efter Lövöuddsvägen i försök att rädda att grodor som fanns även där.... Varför ska de ut på vägen kan man undra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar