Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 27 oktober 2013

Lugnet före stormen

Nu på kvällssidan har vi varit ute i trädgården och plockat in prylar: Aylas leksaker, bord och stolar, krukor och andra lösa saker som kan blåsa bort om det blir storm. Jag som inte är särskilt uppdaterat i nyheternas värld råkade läsa på Expressen och Aftonbladets förstasida när jag handlade och där stod varningar om storm i orkanstyrkor här efter västkusten, något man tydligen varnat om i några dagars tid.

Nu brukar ju alla dessa varningar i slutändan inte bli någonting men vi tar det säkra före det osäkra och förberedde gården. Så får vi vänta och se, hoppas det inte blir någonting alls, för jag ser inte framemot en innedag med Oskar  - han behöver vara ute och jag med!

Nu väntar Solsidan, veckans höjdpunkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar