Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 23 oktober 2013

Babysim

Igår var vi på vårt veckovisa babysim. Dagen börjar som vanligt 8.30 hos M för frukost innan det bär av ut till Sotenäs och Tumlaren för bad. Vi är alltid ute i god tid så vi slipper stressa i omklädningsrummet - för det är en hel del att fixa med de små! Humöret hos alla är dessutom på topp.

Sedan bär det av ned i bassängen. Oskar har nu badat femgånger och jag har börjat märka ett system....Ryggsim gillar han inte och blir grinig när man övar för mycket (nästa gång blir det därför lite mindre sådan träning) och att få vatten över huvudet är heller ingen hit så något dyk har det inte blivit ännu men detta övar vi på varje gång i lagom dos. Favoriterna är alla sånger och att få leka med badankor....

Efter 20 minuters bad bär det av i racerfart till omklädningsrummet där jag i full stress byter om och sedan byter på Oskar, innan han blir övertrött och får ett hysteriskt utbrott. Detta går numera förvånansvärt bra och bara lite gnöl blir det där utimellan!

Sedan blir det lunch och de små sover rätt länge efter ansträngningen så vi mammor kan pusta ut.

Veckans bästa utflykt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar