Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 30 september 2012

Jakten på en bingolott

Idag tänkte vi ta upp vår gamla "hobby" med att spela bingolotto om söndagarna. Vi slutade ju upp med det eftersom de vägrade ge oss någon vinst. Inte ens en ny lott vann vi mot slutet. Men nu när höstrugget börjar tränga sig nära inpå behövde vi något söndagsgöra ikväll.

Redan i fredags skulle vi köpt lotterna men plötsligt fanns inga lottförsäljare alls på Torp. Så vi struntade i det och tänkte köpa lite senare i Munkedal. Senare blev hastigt och lustigt idag, sista minuten. Efter att jag varit i stallet var tanken att jag skulle gå in på kiosken för att köpa två stycken. Lätt som en plätt. Inte om kiosken stänger 15.00 på söndagar. ICA nästa. Men då blev det komplicerat, jag vägrade gå in med leriga stövlar, skitiga byxor, stinkandes häst. Så fick ta omvägen förbi hem för att skicka iväg stackars Anders. Skäms lite......(men lovar jag skulle skämt ögonen ur mig om jag fått köa på ICA så som jag såg ut....)

Bättre lycka för honom? Nejdå, inga lotter fanns varesig på ICA eller i Håby. Sista chansen blev Katrins kiosk, och där fick vi som tur var fatt i två stycken. Pust.

Nu måste vi få vinna också. Efter allt detta besvär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar