Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 17 september 2012

Tillbaka i gamla vanor

Nu är det färdigåkt bil till jobbet och ett busskort inhandlades därför i söndags. Med tunga steg promenerade jag i mörkret och ösregnet i morse de tio minuterna till busshållplatsen.

Och upptäckte att ngenting har förändrats:

- Bussen kommer 06.33
- Busschauffören är lika tråkig och på gränsen till otrevlig
- Känner jag inte igen lite folk som stiger på?
- Och gissa vem som fortfarande åker buss? Hon den där jobbiga..... Men jag höll mig elegant undan och behövde inte växla ett enda artighetsord med henne.

Som ni ser. Tiden har stått still och allt är som det brukar vara. Enda skillnaden är att jag idag satt med i bussen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar