Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 1 september 2012

Äntligen framme

Lite bökigt är det, att åka bil ända upp hit. 11 timmar ganska exakt tog det, med ett stopp under vägen. Som tur är fick inte Ayla följa med så vi hade ingen flåsande hund i baksätet som stressade på, skönt. Godispåsen blev räddningen men ändock blev de 4 sista timmarna nästan olidligt tråkigt och segt. Rumpan värker, ryggen värker, nacken värker, benen värker....hela kroppen kändes som den blivit överkörd av en lastbil när vi väl vaggade ut från bilen. Vilken kraftansträngning, bävar mig redan nu för trippen hem igen. Tur det är en vecka dit i alla fall!

För första gången på några dagar har jag också fått sova bra hela natten! Och är därför lagom utvilad i dag. Har haft problem att somna och har vaknat om nätterna de senaste dagarna av en oförklarlig anledning som sedan visade sig vara helt förklarlig: fullmånen.

Alla djuren blev glad att se mig här i Holmsund i alla fall, möjligtvis att Peppe suckade lite - han vet att det blir till att motionera och banta stenhårt när jag är här (han rullar ju fram just nu....). Efter kattpromenaden ligger han till min förtret på den varma dvd spelaren och jäser. Har lust att sparka ut honom men avvaktar en stund till.....för husfridens skull.

Eftersom solen kommer till Västkusten i helgen kom regnet lagom hit till Holmsund. Vi sitter nu inne och hoppas på uppehåll så att vi kan ge oss ut i svampskogen. Misstänker dock vi kommer hem tomhänta, för så bra svampskogar som vi har hemma finns ju inte här......

Anders och Erik har dessutom hunnit renovera upp bilen från det lilla missöde som blev för någon vecka sedan. Som ny igen!

Vidare planer för dagen finns inte vilket känns skönt. Idag ska jag slappa mig i form!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar