Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 4 september 2012

I fixartagen

Eftersom min kära mor alltid hjälper mig så mycket med hus och hem när hon är på besök, är det dags för min motprestation när jag väl är här på besök. Eftersom jag vet att tiden inte räcker till åt städning, och att pappa pensionär inte tycks se dammråttorna som växer fram så kändes min lott rätt glasklar. Skurmoppen, dammsugaren och dammtrasan har därför varit framme och infångat dammråttor och Yulleslem från varenda rum i huset. Vilken prestation!

För att ytterligare hjälpa till lite har jag nu på morgonen spanat in den stora högen med handdukar och lakan som legat i tvättstugan i väntan på att bli manglade. Århundradets mest onödiga hushållssyssla  i mitt tycke - ett obligatorium i mammas tycke. Argumenten om att det får plats mer handdukar i skåpen samt att de motstår smuts mycket bättre efter mangling är inga argument som är särskilt starka för att jag ska tycka det är värt den tid det tar att platta varenda liten handduk.... Menmen, för att spara lite på mammas tid har jag nu stått med den urgamla väl fungerande mangeln och plattat allt som går att platta till. Högen är borta och handdukarna inknövlade i skåpet /eftersom det var så trångt där fick jag såklart lov att knövla de perfekt tillplattade handdukarna lite för att få plats). Men det är ju tanken som räknas, eller hur?

Resten av dagens energi ska läggas på att gå till frisören, vilket inte har hänt på evigheter och jag ångrar mig redan nu. Det är så tråååååkigt. Därefter blir en betydligt trevligare shoppingrunda med mamma inne i stan - något tjusigt till helgens evenemang ska jag hitta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar