Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 15 september 2012

Saltkällans marknad

Av en slump kom vi under morgonen på att det var marknad vid Saltkällan idag. Vi packade in oss alla tre, Anders jag och Ayla, i bilen för att först promenera runt Maltes stig och sedan kika om marknaden var värt ett besök eller inte.

Promenaden uppskattades av Ayla vars goda humör dock avtog en aning när vi gjorde entré på marknadsområdet. Så mycket folk och hundar överallt att hon längtade hem till lite lugn och ro på gräsmattan. Husse och matte, mest matte, gillade dock marknaden och promenerade i snigelfart förbi alla stånd med alla möjliga saker - en rolig marknad!

Halvvägs genom alla små bord och minitält stannade Ayla plötsligt till, sniffade lite i luften och satte sig bestämt ned framför ett av borden. Det var bara att stanna, eftersom hon vägrade följa med. Och vad tror ni såldes vid det försäljningsbordet? Jo, mitt bland övriga prylar fanns en liten liten sidoförsäljning av.....torkad lever och blodpudding för hundar. Lyx-hundgodis med andra ord! Det gick ju inte att neka henne det, efter en uppskattad provsmakning köpte vi en påse av vardera sort.

Därefter vart det fart på gammelhunden. Från att ha håglöst promenerat runt i trängseln hälsade hon nu friskt på folk och hundar och drog ivrigt iväg till alla försäljningsbord, med oss i släptåg. Mot slutet av marknaden upptäckte hon ytterligare en sak hon ville ha, en leksaksvessla som var automatstyrd och åkte runt på marken i en faslig fart. Samma sak, stanna, sitta, glo.....hoppas..... Men där gick matte och husses gräns - hon är ju ingen bebis längre! Så hon fick gå vidare utan sin leksak, men med massa godis istället. Jag tror hon förstod att leksaken inte lämpade sig för en gammal vis hund.

Jag var så rolig att jag köpte strumpor. Anders hittade en Colaburk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar