Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 5 september 2012

På resande fot

Idag bär det av norrut mot Arjeplog för att sedan på fredag bära vidare upp till Gällivare. Att ta bussen istället för att på kortare tid komma fram med bil, kändes inte alltför spännande såhär en solig och fin höstdag mitt i semesterveckan men vad gör man inte för att få uppleva lite jaktspänning.....

På tal om jaktspänning. Det har nått mina öron att man skymtat björn där uppe, tydligen flera gånger. Jag vill väldigt gärna se en björn, under trygga förhållanden förstås, samtidigt som jag är extremt rädd för dem (och varg för den delen också....). Så vetskapen om att jag de närmaste dagarna kommer promenera runt och sova i en stor skog tillsammans med en björn ger mig gåshud och kalla kårar. Har snabbgooglat lite om vad man ska göra vid björnmöten, men all sådan kunskap har redan nu tappats bort och efter nattens mardrömmar om denna gigantiska varelse så känner jag mig mindre förbered än någonsin.

Kan trösta mig med att Anders trots allt överlevt dessa dagar, och han har ju promenerat runt i syfte om att hitta björnen. Så jag kanske återvänder helskinnad ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar