Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 2 september 2012

Semester

Dagen har verkligen genomlevts i semesteranda. Sovmorgon, pösa i soffan, promenera runt i skogen med hund och katter, ätit gott, latat, läst bok....tja, riktigt skönt känns det. Efter allt tempo som varit under sommaren kändes det riktigt skönt att få slappa utan krav en hel dag! Det mest spännande som hänt under dagen var när pappa skulle starta om min dator, vilket visade sig vara lite mer komplicerat än vad vi trodde. Min stackars dator blir ju lätt överhettad och det krävdes åtskilliga försök innan någonting fungerade alls med återställningsskivan. Nu står den avstängd i pappas kontor: vi är less på den. Men någonting åstadkom vi idag ändå och vi hoppas kunna installera om alla program i morgon. Sedan kanske den blir som ny? Om inte lämnar jag skrotet här i Holmsund som försöksdator till pappa.

Dagen har även bestått av ett besök hos Elin, Peter och lilla Clara för att spana in deras nya fina hus. Imponerad jag blev! Riktigt tjusigt och trots att jag kom mitt i flytten tycker jag att de hunnit riktigt långt med uppackningen och hunnit få bra ordning på det mesta ändå. Så roligt!

Vad som återstår av kvällen nu är att pösa lite till framför TV:n och sedan sängående, man blir trött av att vila! Dessutom har mamma "tvingat" iväg mig tidigt i morgonbitti till hennes skola för att hålla lektion för hennes elever så.....ajöss sovmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar