Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 16 september 2012

Höstfix i trädgården

På med hörselkåpor och igång med gräsklipparen - även jag klarar en sådan enkel uppgift, även om det är en jobbig uppgift. Vår vildvuxna gräsmatta (som vi klipper riktigt ofta men efter gödslingen i våras växer den som ogräs) har under semesterveckan norrut växt igen och det var dags för att få tomten att se lite välvårdad ut. Skillnaden blev lika förvånande som alltid, tänk vad fint det kan bli av lite trimning!

Efter detta var det dags att klippa gräs runt alla träd och buskar, inte minst häcken. Tomatplantorna ger nu massor av tomater och de fick sig lite ompyssling även de. När trädgården äntligen börjat se normal ut igen, tog jag fram planteringshandskarna och planterade lite höstväxter. Återstår att ta sig en tur i skogen och samla lite kottar och ris som kan få pryda krukorna ytterligare. Men avvaktar med detta efter morgonens tur där jag och Ayla blev attackerad av älgloppor i mängder. Otäcka kryp!

Kanske ska tillägga att lille Igor hjälpte till med planteringarna. Medan jag skottade jord i krukorna roade han sig med att gräva ur jorden ur krukorna.




Pressar in en bild på Igor när han vilar på sitt nya favoritställe.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar