Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 11 september 2012

Väl hemma

Äntligen hemma. Så skönt det känns! Hemresan i går blev en pärs och jag led kraftigt med en oerhörd "tycka synd om" känsla redan när vi passerat Ö-vik....Resan bestod sedan av att vila, titta ut genom fönstret, vila, filosofera, vila, titta lite till, filosofera ännu mera om ingenting.....senare hälften av resan kan vi även lägga till "tjura" på listan över göromål i bilen.

Men så tillsist var vi äntligen hemma! Och möttes av en mycket blyg men glad Ayla, som alltid när vi varit borta länge. Nytt för denna gång var även att vi möttes av en tokig katt, som från det att vi satte foten vid dörren började skrika och gnälla om allting. Men än var dagens bestyr inte slut utan det var bara att plocka fram köttkvarnen och mala ned kött till 15 kilo köttfärs, till Ayla och Igors stora lycka. Sängen var därefter väldigt skön.....

Sista helgen norrut var kall men rolig. Även om jag tror att min uppenbarelse i skogen innebär att alla djur flyr fältet (för dagen jag promenerade 6 timmar i skogen såg jag EN fågel....dagarna innan såg man björn och dagen efter sköt man en älg....). Kan det bero på min röda skogsjacka? Att jaga utan Diva blev förstås inte som det brukar vara och mer än en tanke skänktes under veckan åt vår älskade lilla jakthund som inte var med oss. Tomt.

Semestern avslutades sedan med ett bröllopet i Gällivare för vår gemensamma klasskompis från Umeå, vilket var otroligt fint och roligt och blev ett perfekt avslut på vår minisemester. Tänka sig, nu vart man ju inspirerad att påbörja sina egna bröllopsplaner!




Ayla och Igor delar på vad som blev kvar i köttskålen.....


1 kommentar:

  1. bröllopsplanerande är skoj :) det är också ett test att kolla av tålamodet i ett förhållande :P

    SvaraRadera