Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 2 oktober 2012

En sockerbagare....

.....hen bor i staden......

Under söndagen var jag verkligen laddad. Och längtade enormt till kvällen klockan 20.00 när jag tänkt boka plats för säsongsstarten av underbara Solsidan. Självklart i vanlig ordning ringde jag till mamma under dagen för att småsurra, och nämnde då givetvis kvällens planer. Man ska inte skjuta brevbäraren men ack så besviken och tjurig jag blev när hon fint upplyste mig om "nämen, var inte det med start nästa vecka?"

Vad? Snabbt var jag inne på datorn för att kolla upp om informationen stämde. Och givetvis stämde det - den 7 oktober är det säsongspremiär. Mamma har sällan fel.

Om jag sedan tidigare var laddad är jag övertaggad vid detta laget. Allt som upptar min hjärnverksamhet handlar om Solsidan och den lilla reklamsnutt som spelas på TV emellanåt. Trallar dessutom runt nynnandes på "en sockerbagare hen bor i staden, hen bakar kakor....." och asgarvar åt det roliga med alltihopa.

Suck, jag längtar till söndag så jag får ladda av och bli lite normal igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar