Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 28 oktober 2012

En grillafton

Eftersom gårdagen bjöd på ett sådant fint väder vi inte sett här nere i Munkedal förut, så tog vi fram "eldstaden" och tände en fin brasa ute på uppfarten. Efter att ha fått åkt runt hela Munkedal på jakt efter ved (här finns visst inga utemänniskor....).

Hela familjen var med och grillade: jag, Anders, Ayla och lille Igor. Ayla höll värmen vid brasan och tiggde korv, Igor var nyfiken på glöden (!) och ville ha korv även han. Vad grannarna tyckte om vårt påhitt vet vi inte annat än att vi såg dem smyga i fönstren för att se vad vi höll på med. De har nog aldrig sett någonting liknande förut, och vi kan vara dumförklarade vid det här laget.

Men: vilken underbar kväll vi fick!



1 kommentar: