Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 24 oktober 2012

Jakten på matlådan

Som vanligt lade jag i morse in min matlåda i kylskåpet, invirad i en ICA-plastpåse. Döm därför av min förvåning när jag vid lunchtid öppnade kylskåpet och såg att MIN matlåda var borta. En tanke gnagde dock när jag såg att en likadan ICA-påse befann sig orörd på hyllplanet ovan. Tänk om någon förväxlat påsarna och tagit min låda istället för sin egen? Men då är det ju lugnt, för ingen börjar ju äta av någon annans låda, så förmodligen ligger min orörd i kylskåpet nere i matrummet!

Så jag traskade iväg utan att veta om jag skulle få någon lunch eller inte. Väl i lunchrummet ser jag gänget på kontoret sitta vid borden med sina matlådor. Men någonting glimmade bekant där mitt bland allt - där är ju MIN matlåda! :O I händerna på någon annan! STOPP! Fort som tusan var jag framme, medan denne var i full färd med att spruta ketchup över all hemlagad potatismos!

-Men sa jag, det där är ju min korv och mos!
- Va?
- Ja, och det finns säkert två morötter i ICA-påsen också!
-Oooops......

Det visade sig att denne inte hade packat matlådan själv så h*n hade ingen aning om vad som skulle serveras - därav förväxlingen.

Jag kom i alla fall i rättan tid: till en varm matlåda, ett glas vatten, bestick serverat.....tja, vad mer kan man förvänta sig?!

Tänk så det kan bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar