Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 15 oktober 2012

Det förhatliga skräpet...

....är nu borta! Så många måndagar vi sagt att vi måste ta oss i kragen och åka till återvinningscentralen med allt skräp vi samlat i hästsläpet: TV, lysrör, målarburkar, gamla mattor, frigolit, kartonger.....tja, all möjlig bråte man lyckas få ihop när man har hus. Och enda dagen återvinningscentralen har öppet längre än till fyra är ju just måndagar.

Så idag har jag laddat upp, redan från förmiddagen på jobbet. Med tankar om hur skönt det ska bli att bli av med skiten, att kunna köra in moppen i släpet så den ej blir förstörd eller stulen under vintern och att vi kan städa ur bilen ordentligt (går ju inte att göra innan skräpet har körts iväg i skuffen och baksätet). Positivt tänkande! Men på eftermiddagen precis när det var dags att åka hem var inspirationen inte på topp. Kan vi inte skjuta på det en vecka till? Och bara ha en sådan där lugn och skön eftermiddag framför TV:n och slappa....

Väl hemma gjorde vi dock en kraftansträngning och packade ihop skiten i bilen och åkte iväg. Och oj så skönt det känns just nu! Kvällen i soffan blev betydligt skönare när vi uträttat denna vånda!

Så nu kan vi sova gott! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar