Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 6 oktober 2012

En dag på Ikea

Idag åkte vi till Ikea med en lååång inhandlingslista på roliga småprylar och hyllor. Lite sen i starten var vi, vilket vi aldrig brukar vara men vi föredrog en lång sovmorgon framför effektivitet för en gångs skull.

Men ack så besvikna vi blev över besöket. Knappt hälften av vad som stod skrivet på inhandlingslistan fick vi stryka och två ynka påsar med lite ljus, blommor och glas fick vi med oss hem. De hade ju i princip ingenting av vad vi skulle ha! Som sagt, besvikna var vi när vi åkte därifrån och det lär dröja innan vi gör om trippen, även om Ikea bara ligger en timme bort.

Ayla blev desto gladare när vi kom hem för jag hade tjurigt nog tvingat med en gossedjurstiger i inköpspåsen - trots att Anders tyckte det var fjantigt och onödigt. Men som hon gillade den! Precis som hennes gamla två tigerleksaker.

Nu slappar vi i soffan, utom Ayla som ligger bredvid sin tiger i hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar