Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 26 oktober 2012

Det blir aldrig perfekt....

Efter att ha tittat, väljt och vrakat, provkört och funderat, funderat, funderat kom vi äntligen till skott. I onsdags blev det via Kvarndammen budgivning på en bil som vi spanat in och varit och provkört som vi beslutade oss för att buda på. Med inte alltför stora förhoppningar på att vinna budgivningen satt vi redo i onsdagskväll framför datorn spända av förväntan. Och efter fem minuters koncentration satt vi med gapande munnar och funderade på vad som hade hänt. För plötsligt fick vi ett bekräftelsemail på att bilen var vår och kunde hämtas inom fem dagar. Vad hände där?!

Tänka sig så lätt det gick att få sig en ny bil, efter alla funderingar fram och tillbaka. Så idag eftermiddag åkte vi till Göteborg för att hämta upp den. Allt gick som smort, superenkelt var det och vi känner oss så nöjda med nyförvärvet! Vilken skillnad att köra den gentemot den lilla forden....(absolut inget ont om forden!).

Hur bra bilen än kändes så blir ju aldrig allting perfekt. Så inte heller denna gång, men jag tror vi kan leva med skavanken. Kika lite på bilderna här nedan så kanske ni förstår vad jag menar.....


(För er som missade det uppenbara: man hade kanske önskat sig en annan bokstavskombination till registreringsskylten....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar