Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 13 oktober 2012

Leka, leka, leka

I takt med att vädret ute blir sämre, tillbringar vår vilde till katt mer och mer tid inomhus eftersom han inte vill smutsa ned sina tassar eller bli blöt om pälsen. Några korta turer är han ute och springer men sitter sedan vid dörren och skriker som en tok för att få komma in.

Mer och mer energi har han självklart, han är ju en ungkatt. Och den måste han bli av med på något sätt. När han är ute faller sig detta naturligt men när han vistas inomhus måste han bli av med energin på något sätt. Blomkrukor faller, han tuggar sönder varenda hårsnodd han får tag i, dummar sig med Ayla, sitter i diskhon och leker med bestick, springer framför fötterna så man snubblar.....ja listan kan göras lång.

Om nätterna släpar han Aylas koppel  och sina leksaker till sovrummet och busar runt med dem när hela huset sover. Det slutar alltid med att han blir portad från sovrummet.

Idag har han hjälpt till att byta vatten till fiskarna. Han passade givetvis på att fiska lite också, som tur är utan resultat.

I går inspekterade han ett ljus vilket innebar att av nio små morrhår återstår enbart sex stycken hela och tre stympade med en krullig spets på. Förhoppningsvis lärde han sig någonting?

Men nu är energin slut och han myser kurrandes på min mage samtidigt som jag skriver. Det är ju det som gör det underbart med en katt, så då är allt gammalt förlåtet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar