Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 30 maj 2013

Sopstädning

I denna familj är vi ju som bekant miljömuppar allihopa - vi fostrar såklart även Oskar i denna anda. Att våra miljöambitioner har smittat av sig på Ayla var dock ingenting vi visste förrän alldeles nyligen, och man må säg att hon snappat upp det allra viktigaste i miljötänket - nämligen att plocka upp skräpet från naturen!

Igår släpade Ayla därför med sig en trasig gainomax-förpackning  från parken ända hem eftersom inga soptunnor fanns efter vägen. Charmigt men matte var måttligt road över att dra hem skräpet....

Efter en bråkig runda i parken idag tyckte jag plötsligt att Ayla promenerade så väldigt fint intill vagnen. Så ser jag anledningen - hon bär runt på ett snytpapper. Urk! Snytpapperet följer naturligtvis med ända hem igen och plockas upp av en kräsen matte i en bajspåse. Ayla väldigt nöjd.

Visst är det bra att någon tar sitt ansvar och städar upp i naturen, jag önskar bara att det inte var just min hund som gjorde det. För jag vill inte ha hem alla andras skräp!

1 kommentar:

  1. Skicka upp henne till oss så får hon lära Yulle hur man gör! Yulle kör ju en egen variant av städning; han plockar upp skiten från de hundägare som glömmer bort att plocka upp efter sina vovvar...

    SvaraRadera