Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 27 maj 2013

Hemlängtan

Under de två åren vi bott här nere har jag aldrig känt någon specifik hemlängtan, men under helgen fick jag kraftig hemlängtan för första gången. Så många tankar susade runt i min lite övertrötta hjärna:

Att lille Oskar ännu inte fått träffa mormor, morfar och morbror
Att mamma inte kunde smaka banankakan jag bakat för mors dag
Att lille Oskar inte kommer ha sina rötter norrifrån utan kommer vara "munkedalare", född och uppvuxen i Munkedal
Att jag inte kunde vara med på 10 års återträffen med klassen
Att alla kompisar inte bor i närheten

Ja som sagt, en övertrött hjärna och en speciell helg kan få igång de flesta tankar! Som tur är har jag nu sovit lite och allt känns bättre igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar