Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 17 maj 2013

Aylas lyckodag

Lilla Ayla har inte varit alltför glad här den senaste veckan. Hon tycker att nyförvärvet till familjen var väldigt onödigt och tar väldigt mycket tid. Dessutom stör bebisen hennes nattsömn vilket inte är uppskattat. Trots att vi försöker uppmuntra henne med promenader, tuggben, borstning och lek så räcker inte det alltid - men då finns ett knep att ta till! Nämligen ett besök hos veterinären!

Eftersom hon blivit mer vinglig i benen igen tyckte jag det var dags för en till spruta hos veterinären för att bromsa upp det hela. Så jag packade in en lätt nedstämd hund i skuffen och åkte iväg på drop in. Väl framme, när Ayla insåg vart hon hamnat, blev det brått. Full fart över gräsplanen med mig hängandes som en vante i andra änden av kopplet. Att rasta sig innan var inte att tänka på. Fort sprang hon in och satte sig vid receptionen där hon med en valps ivrighet bevakade dörren in till självaste veterinären. Snabbt hann vi anmäla oss och småprata lite, vi är ju stamkunder (som vanligt......) men var tvungen att sätta mig ned med Ayla för hon höll på dra omkull mig varje gång dörren till veterinärrummet öppnades.

Så fick vi vänta. Och som hon väntade. Med blicken åt den efterlängtade rummet. När så äntligen veterinären kom ut och ropade Aylas namn så sprang hon iväg med en rivstart - kopplet åkte i backen och innan jag hade masat mig in på rummet så ser jag Ayla sitta med huvudet i knäet på veterinären och tigga godis. Självklart fick hon godis - i mängder. Och sin spruta men den märker hon inte av såklart.

En mycket nöjd Ayla åkte sedan hem och plötsligt ser hon så mycket gladare ut. Tänk vad en liten utflykt kan göra!

1 kommentar:

  1. Så himla underbar hon är =) Och vilken fantastisk veterinär ni hittat som fått henne gilla det så dant. =P

    SvaraRadera