Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 19 maj 2013

Nu har det gått....

....hela 2 veckor sedan lille Oskar kom. Vad tiden går fort! Och jag är kvar i bebisbubblan - det vill säga: har noll koll på varesig tid, dag, datum och tycker att dagarna bara susar förbi utan att jag egentligen gör särskilt mycket.

På två veckor hinner det dock hända en del, lille Oskar blir större, mer vaken, starkare i armar och nacke och vi har skapat oss vissa rutiner. Morgonmys, eftermiddagslek, kvällsmys och nattvak. Mat och blöjor minst varannan timme, barnvagnspromenader med Ayla därutimellan och lite annat fix.

Men nu är Anders bara ledig en dag till, och jag kommer därefter att få klara mig själv om dagarna och skapa nya rutiner. Det känns som att min ena arm kommer att huggas av men självklart kommer jag ju klara mig fint ensam också - även om jag önskat att han kunde stanna hemma 1,5 år tillsammans med mig!

Bjuder idag på mina sista magbilder, en bild från timmarna innan vi åkte till förlossningen och en bild från idag. Är fascinerad över hur kroppen kan återställa allt så snabbt! Att det bara fungerar! Och det är väldigt skönt att kunna se sina fötter igen och knyta skorna utan ansträngning.....



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar