Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 27 juli 2011

Väntan

Lägenheten är kliniskt ren, all tvätt är tvättat, alla saker på sin plats, disken diskad och undanplockad, färdiggräddad äppelpaj ...... Vad är det på gång idag kan man undra? Jo, idag är den stora dagen då pappa och brorsan kommer för att besöka oss under en vecka (jag hoppas de stannar en vecka i alla fall...man vet aldrig....). Madrasserna att sova på är framtagna och nu fattas bara dem! Ja, och Anders förståss som jobbar kväll i tanum.

Dessutom, precis som pappa förutspådde, kommer de med solen och värmen! Idag har solen varit framme hela dagen och det är riktigt varmt ute. Hoppas detta håller i sig hela helgen så vi kan vistas utomhus utan rengkappa. Kan lova det känns aningen motigt att ha två hela dagar kvar på jobbet innan helg....

Senaste avstämningen visade att de var i Uddevalla, så de har nog bara 45 minuter kvar hit. Jag kanske inte hinner vänta på dem utan måste provsmaka lite av pajen först......med syftet att se om den är ätlig såklart!

Mamma: Njut av stillheten. Här kan jag lova det blir livat!

2 kommentarer:

  1. Japp, jag njuter redan:-)!

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för att ni får bra väder =) Ha en underbar helg! Kramar*

    SvaraRadera