Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 25 juli 2011

Regnet det bara öser ned

Härligt väder ute! Inspirerande! Eller kanske är det bäddat för en lättare depression? En vanlig svensk sommar kan man kalla det.

I min enfald trodde jag att en flytt mot sydligare breddgrader skulle innebära ett lyft vädermässigt och värmemässigt. Sol, men framförallt värme var vad jag hade räknat med. Och vad gör väl lite regn om det ändå är t-shirts varmt ute? Efter snart en hel sommar här nere är jag besviken, dels över att ha missat den bästa sommaren i Umeå under hela min livsperiod - ironiskt, men också då jag inser att det "perfekta" klimaten som jag vill ha inte kommer att fås i Sverige. En flytt till ett annat land har jag varit inne på förut och nu dyker tanken upp än en gång. För en svensk sommar, är en svensk sommar oavsett var. Bevisat. Punkt.

Tja, jag kan ialla fall utan dåligt samvete sitta inne och mysa under en filt! En äppelpaj hade suttit fint men efter att ha varit i startgroparna och där insett att grädde saknas, rann idén ut i sanden. Jag hade kunnat gå och köpa ett paket grädde. Men det regnar.

För övrigt ska här inhandlas öronproppar att sova i för att slippa höra grannarna stampa i golvet, bussarna dåna förbi och volvoraggarna dörna runt med sina bilar. Så kanske jag blir mindre pessimistisk? Nästa gång ni läser bloggen kanske jag överlyckligt har badat i vattenpölar längst gatan i ett glädjerus över den svenska sommaren? Den som lever får se.

2 kommentarer:

  1. Snart kommer PAPPA och ERIK med solen från HOLMSUND!

    SvaraRadera
  2. här i umeå är det kanon väde och super varmt, fast det har ju varit så hela sommaren ;) du kommer att sova perfekt när du fått dina öronproppar :D

    SvaraRadera