Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 19 juli 2011

Snabba vändningar

Från att igår ha känt mig misslyckad och fylld av dåligt samvete, känner jag mig idag mycket nöjd och stolt! här svänger känslorna i takt med vädret! (Mamma: läs noggrant!)

Vi backar tillbaka till i söndags när jag satt med papper och penna i högsta hugg och den välkända matångesten började gro. Det är så tråkigt att skriva matlista och sedan att laga mat! Men innan ångesten växt till sig ordentligt, fann jag mig sittandes med en väl i fylld matlista. Veckans alla dagar lösta med nya recept planerade!

Så igår var en linssoppa planerad. Och resultatet av den var mycket bra! Snabb och enkel att göra var den dessutom, vilket medför att den läggs till bland favoriterna. Idag stod dock ett kraftprov på schemat. Köttfärsbiffar. Aldrig har jag gjort någonting sådant, eftersom jag medveten undviker att peta i rått kött. Men trots att Anders hann komma hem innan biffarna var gjorda - bad jag inte om hjälp utan slutförde projektet på egen hand. Och resultatet var även idag helt lysande! Mycket gott!

Jag häpnar över att jag snabbt och enkelt i två dagar har lyckats bjuda på två helt nya maträtter i en helt ny klass, utan missöden!

Inte ens att jag blivit belagd med sångförbud här hemma (jag känner ju igen så många roliga låtar till Allsång på Skansen!), kan förstöra känslan ikväll!

2 kommentarer:

  1. Nu hänger jag inte riktigt med i dina tankebanor...

    SvaraRadera
  2. härligt:) det är alltid kul med nya recept, och de är ännu godare när man gjort maten själv...

    SvaraRadera