Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 21 april 2013

Så var det dags igen

Helgen har bjudit på soligt och varmt väder och vårkänslorna har infunnit sig. Detta innebar att vi har tillbringat hela helgen utomhus, på promenader med Ayla, arbetandes i trädgården och solandes på altanen och grillparty under gårdagkvällen.

Rabarberna har fått snigelskydd, en gammal takränna har gjorts om till jordgubbsplantering, träden är beskurna och alla växter har fått sig en omgång kogödsel. När detta blivit gjort återstod enbart en sak....nämligen häcken. Suck. Så hela dagen idag har ägnats åt att sitta och hacka bort allt ogräs i häcken på ena sidan tomten och därefter fylla på med kogödsel. 1 fjärdedel är således rensad och klar och vi är vid gott mod fortfarande. Eftersom vi gjorde detta även i fjol så blev arbetsinsatsen i år betydligt lättare och vi ser dessutom skillnad på jorden. Från att ha varit obearbetad hopplös lerjord till att vara lucker fin jord med maskar i har våra ansträngningar med gödsel, planteringsjord och gräsklipp gett.

Vi har dessutom inte varit ensamma en sekund under dagen eftersom hela grannskapet har vaknat till liv. Timmarna i häcken blev därför även timmar av surr med grannarna om vad som hunnit hända under de månader vi inte sett röken av varandra.

Nu ska jag fortsätta njuta av söndagen - och ingen hemsk söndagsångest kommer slå in och förstöra den fina dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar