Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 28 april 2013

En sofflatardag

Idag blev en riktig soff-latar-dag! Jag skyller på att jag haft ont i benet (sant!) och magen idag och på att jag känt mig lite loj. Stackars Ayla har gjort allt för att väcka uppmärksamhet, hon tror säkert vi är döende bägge två! Ändå har hon fått vara i skogen, legat ute, blivit borstad, letat tepåsar och busat med sitt nya nyvalda gossedjur.....men hon är ovan att se oss båda tillbringa så mycket tid i en soffa.

Jag har läst böcker och utimellan vankat omkring och pysslat lite inomhus. Anders har sedan lunchen tittat på TV - på ett helt obegripligt program som inte slutar förrän kl. 20.00 ikväll. Avslappnande är den i alla fall för man följer ett tåg genom en resa från södra Norge till norra Norge så det händer inte så mycket annat än att det ibland blir vinter och ibland sommar på naturen som visas genom filmkameran placerad längst fram på tåget. Lite musik hör man också. Just nu borde tåget börja närma sig mål..... Han ska ha en eloge för att ha följt i princip hela programmet!

Om vi inte är utvilade efter denna dag så vet jag inte hur man ska göra för att vila upp sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar