Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 1 januari 2014

Gott nytt år!

Så har även nyåret passerat. Lugnt och stilla för vår del - vi tillbringade första delen av kvällen i soffan med vasin bingolott i hopp om att börja 2014 som miljonärer, och den senare delen av kvällen sovandes i sängen med öronproppar i hopp om att få en endaste god natts sömn. Varken miljonärsdrömmen eller hoppet om sömn slogs in....Men det nya året firades in av övriga i Munkedal medan vi i vanlig ordning, med raketerna utanför fönstret, kämpade med Oskars nattliga äventyr.

Vi åt riktigt gott, både förrätt, varmrätt och efterrätt - mamma hade ordnat menyn och stod för tillagningen. Vilken lyx! Nyårsklänningen åkte dessutom fram och jag fick känna mig lite fin för en gångs skull (skriver dock upp strumpbyxor på min inköpslista eftersom jag tydligen fått större rumpa.....). Oskar var dessutom som en liten solstråle hela dagen så vi fick känna oss riktigt lyckligt lottade över vår lilla plutt! En underbar dag helt enkelt! (om man bortser från att vi inte blev miljonärer då....)

Året 2013 kan sammanfattas med ett enda ord: Det mest underbara någonsin! Eftersom lille Oskar kom till oss! I och med detta har 2013 gett mig en helt annan världsbild, tålamod och ödmjukhet än tidigare. Sådant som förr kändes viktigt, ligger idag långt ned på prioriteringslistan. Sådant som jag förr inte ägnade en tanke åt, passerar nu mitt lilla huvud med jämna mellanrum. En ödmjukhet mot andra främmande människor och framförallt mot barn, som jag inte känt förut, har plötsligt börjat växa fram. Vad hände egentligen? Kanske är det så att året 2013 blev året då jag blev vuxen på riktigt? (Det får vi dock lämna osagt än så länge....mest en tanke såhär på nyårsdagen....)

År 2014 blir spännande, men jag hoppas samtidigt att tiden kan stanna upp lite grann så att året inte går så fort.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar