Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 10 januari 2014

Symaskinen igen

Så hamnade jag här framför datorn igen trots att jag har andra saker för mig, men motivationen och orken tog slut.....

Först och främst skulle jag ha sytt klart draperiet i gästrummet. Men efter att ha sytt det ena draperiet under gårdagskvällen med mången svordomar och besvär så var jag inte laddad att ta tag i det just precis nu.

Vad var det då som strulade? Inte maskinen denna gång utan TYGET. Aldrig mer ska jag sy i ett halvelastiskt tyg som vägrar ligga still. Trots att jag var så noga att stryka och förbereda så blev det ju såklart svårigheter och snett under resans gång. En halvmeter fick sprättas upp och insåg då att tråden smälte alltför väl in i tyget och försvårade sprättningen. Och hur kul är dte att sprätta och göra om? Dessutom är drapeiet så stort att jag inte visste var jag skulle ha allt tyg under strykningen eller syningen - det blev ju tyg överallt och åt alla håll!

Min andra syssla som hänger över mig är ett byte av akvarievatten. Det är inte alltför illa ännu men det var ett tag sedan och ju längre man väntar ju jobbigare vattenbyte...Och detta är inte heller Anders favoritsyssla så jag kan ju inte lämpa över det på honom heller....

Sist men inte minst står på min tråkiga lista ett Aylabad. Hon badade ju för en månad sedan men ser att det är dax igen, lortigare hund får man leta efter. Men efter en titt ut på det tråkiga dassiga grå vädret så känns ett bad av henne som lönlöst - hon blir ju lika skitig igen om någon timme!

Hm. Vad har jag uträttat idag? Skulle ringa tre samtal och jag med min telefonskräck laddade upp ordentligt men kom bara fram på ett av dem - så de andra två har jag kvar till nästa vecka. Typiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar