Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 15 januari 2014

Pust

Sitter helt matt i soffan med en näsa lika röd som en tomat efter att ha tillbringat mer tid utomhus än inomhus idag. Allt på grund va lite snö!

Så mysigt att vakna till ett vinterlandskap där ute, allt var så ljust och fint. Halv nio när Oskar har sin första sovperiod skottade jag mig ut genom dörren och bara njöt av all snö. Och hur njuter man bäst va snö? Jo genom att skotta - nytta med nöje ;). Så fram åkte spaden och uppfarten skottades under 1,5 timme utan paus - jag var färdig när grannarnas spadar plockades fram.

När jag sedan skulle åka iväg med bilen fick jag mig en obehaglig överaskning i backen - bilen bara gled och gled fortare och fortare trots panikartad bromsning och hjärtklappning. Hann återfå viss kontroll innan den skarpa kurvan innan jag rullade vidare ned mot den större vägen. Uch så läskigt! Inte visste jag att snö kunde bli glashalt?!

Nåväl detta ledde ju givetvis till nästa, mycket tråkiga syssla: sanda. Så eftermiddagen, under Oskars sovperiod, tillbringade jag springandes upp och ned i den dryga backen med en spade i handen och skvätte ut grus. Kul. Inte det minsta!

Nu har jag ont i rumpan (kan man sträcka rumpan när man skottar snö?) och i benen av allt springande. Kom just också på att jag i natt var lite täppt i näsan och känner att jag förmodligen med min otur kan förvänta mig en förkylning efter dagens ansträngning.

Men mysigt var det. I början iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar