Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 21 januari 2014

Mera snö

Så fint de blivit ute med all snö som nu fått ligga i en vecka! Dock har det blåst kraftigt så vi har hållit oss inomhus förutom våra dagliga promenader med Ayla - snålblåsten går verkligen ända in i märgen! Idag ser det dock ut att ha avtagit och solen tittar fram så kan tänka mig vi kommer tillbringa mycket tid ute.

Dock är dte inte roligt att vara ute och gå efter vägarna. De fint plogade gångbanorna och vägarna i Umeå är ett minne blott. Här skyfflar man mest undan snön till närmaste lämpliga plats och tänker inte på att om det kommer mer snö så kommer den första snön man skyfflat ur vägen plötsligt att vara i vägen för nästa laddning.... Vilket sen blir smala halvdåligt plogade gångbanor och vägar....




1 kommentar: