Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 28 november 2013

Teknikens värld

Jag som varit lite stolt över att jag dragit ned på TV, dator och mobiltelefonanvändandet har ändå insett vilken teknikstyrd värld vi ändock lever i. Detta tack vare lille Oskar, som suger åt sig information värre än en svamp!

Som sagt så har jag lagt telefon, tv-dosa och dator åt sidan när Oskar är vaken för att inte tumma på vår kvalitetstid tillsammans, men trots allt händer det ju att telefonen ringer och man svarar, att TV:n slås igång en snabbis, eller att datorn öppnas i ett obevakat ögonblick när Oskar tycks leka nöjt för sig själv. Helt mänskligt.

Det som dock känns lite skrämmande är att det idag finns tre saker Oskar är mer intresserad av än allt annat, gissa vad? Jo, mobiltelefoner, TV-dosan och datorn..... Han har givetvis snappat upp att dessa tre prylar är viktiga för oss vuxna och således är intressanta att undersöka. Och detta talar ju sitt tydliga språk om hur mycket man, trots neddragningar, ägnar åt tekniken....

Inte nu för att jag vill eller kommer undanhålla tekniken för Oskar längre fram, för det är ett måste att lära sig dator och mobiltelefoner, utan mer för att jag själv ska försöka leva i nuet och inte slösa tid på tidstjuvar.

Hm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar