Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 18 november 2013

Lysrör

Fiskarna har nu sedan några dagar tillbaka simmat runt i ett mörker. Lysröret har nämligen gått sönder och eftersom akvariet med lysramp är så gammalt så visade det sig att lysröret är ganska svårt att hitta.

Förra gången det gick sönder lyckades jag hitta de rätta måtten på en Internetsida - när jag nu sökte på samma sida så finns den inte kvar! Och fråga mig inte varför jag inte beställde flera förra gången jag beställde därifrån.... Nåväl, jag har nu med ljus och lykta sökt efter det eftertraktade röret utan att lyckas. Via ett forum har jag dock fått tips om att det kan gå med ett 1 cm kortare rör - och de finns det gott om.

Så idag bär det av mot Torp för att jaga ett kortare rör och se om det passar. Både jag och fiskarna hoppas innerligt på detta och vi väntar nu bara på att affärerna ska öppna för dagen.

På inhandlingslistan finns mycket annat också, så detta lär ta sin lilla tid idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar