Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 12 november 2013

Förpackningar

Jag är dödligt less på alla dessa förpackningar: mjölkpaket, plast, tidningar, burkar ja de finns överallt! Och eftersom vi sorterar måste vi ständigt åka iväg med dessa till återvinningen.

Ta bara hundmaten. 12 kg kommer i en stor kartong som är helt omöjlig att öppna utan rejälare kniv - varför den är så inbrottssäker vet jag inte! Inuti denna kartong finns sedan tre plastförpackningar om vardera 4 kg hundmat i - varför dela upp det så?

Jag har provat olika sätt att sortera:
-Lådor nere i källaren = överfyllda lådor som man inte orkar ta med sig och tömma
-Knappt någon sortering alls = dåligt samvete och en alltför fylld soptunna som därför måste graderas upp
- Låda under diskhon som töms flera ggr i veckan = bäst

Men att orka skölja, torka och vika ihop alla förpackningar finns inte på kartan! Det blir ju dubbelt disk nästan varje dag om man ska pyssla med sådant! Så fuskar lite det gör jag....

Usch för alla förpackningar säger jag bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar