Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 3 november 2013

Barnsäkring

Förra veckan gick vi en minikurs om hur man barnsäkrade hemmet nu när Oskar snart kommer börja krypa och kravla sig upp på möbler. Det blev såklart en tripp till Ikea för att inhandla lite små finurliga saker.

Och idag har vi börjat i köket med att montera små spärrar på luckorna så att de inte går att öppna så enkelt. Lätt? Nejdå, trots att vi har ett Ikeakök så tycks ingenting vara anpassat för dessa "Ikea-spärrar". Givetvis strulade lådorna också och vi lyckades få en låda att fastna - bara att montera lös. Ett helt gäng svordomar senare och några speciallösningar så har vi dock säkrat det som går att säkra! Skönt!

Nu börjar dock nästa bekymmer - att komma ihåg spärrarna! Har nu under eftermiddagen åtskilliga gånger försökt öppna bestickslådan som vanligt vilket resulterar i ett tvärstopp och några svordomar. Ack så bökigt det nu blev att pyssla i köket! Hoppas man vänjer sig.........

1 kommentar:

  1. Inte för att lägga mig i erat fina barnsäkringsarbete, men når Oskar till besticklådan? Varför inte barnsäkra de nedre lådorna? Här införskaffas spärrarna när Freja visar intresse, vilket hon, ta i trä, ännu inte gjort. Maria

    SvaraRadera