Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 9 mars 2014

Sigge sjuklingen

För en och en halv vecka sedan fick vi i ilfart åka in med Sigge till Göteborgs djursjukhus eftersom han mådde så dåligt. Vi fick lämna den lille stackaren där över natten så han kunde undersökas ordentligt och få lite dropp. Åtskilliga röntgenplåtar togs, gastropi gjordes och blodprov men ingenting visade vad det var för fel. Att han dessutom varit lite dålig till och från ganska ofta gav oss alla huvudbry och vi satt här hemma oroliga för att kanske aldrig få träffa Sigge igen.

Men hem kom han. Som tur är! Det tog några ytterligare dagar innan han mådde bra igen och blev sitt vanliga Sigge, och nu är han på topp. Vilket märks! Han måste vara inomhus i två veckor och det gillar han dessvärre inte. Han har dessutom lagt till med nya vanor nu under konvalecenten:

- Han vill leka med mig och Oskar klockan 5.00 på morgonen när Oskar börjar vakna till. Detta meddelar han genom at skrika sitt allra högsta. Om Oskar inte har vaknat så väcker han honom genom att krafsa i lådan, hoppa upp på byrån, mjaua eller bara "elefanta" omkring på ovanvåningen.

- Kattlådan. Den han har nere i källaren är numera oanvänd. Efter att ha pinkat i sängen där uppe kom vi fram till att "den stackars sjuklingen" tillfälligt kunde få ha en kattlåda där uppe i sovrummet. Så det fick han. Och den använder han dygnet runt. Kul att vakna på morgonen och det luktar kattskit i hela rummet.... När han så blev frisk och vi tog bort lådan kissade han i sängen igen i protest. Så den kom snabbt tillbaka. Suck.

- Kokt torsk är numera hans favoritmat. Som han helst vill ha till varje måltid.

- Han släpar runt på bollen för att tigga lek hela tiden.

- Han försöker smita ut.....

Ja, så nu är det mer liv i Sigge än på länge! Så skönt, vi låter han hållas för vi är så glad att han är kvar hos oss. Och vi hoppas det får vara så länge!

1 kommentar:

  1. Härligt att han mår så bra igen!! Så glad jag blir! Och ett par tips har jag till er för att glädjen kan bli lite mer ostörd ;)

    - Dogman Cat Sand Fresh, ett pulver som gör att lådan luktar mindre. Direktverkande när kiss och bajs landar i sanden i princip.

    - Ge aldrig, aldrig någon form av uppmärksamhet till en katt som stör. Vänta tills han varit tyst ett par minuter och ge honom uppmärksamhet då. Annars vet han att hyss ger honom precis det han vill ha... Det problemet har ju vi med Bovver nu, men med detta har det blivit mycket bättre bara på en vecka!

    SvaraRadera