Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 27 mars 2014

Kökstjänst

Köket är inte mitt ställe här i huset. Jag gillar verkligen inte att laga mat och äta gör jag enbart för att man måste, så helst av allt skulle jag vilja slippa allt vad matlagning och kökspyssel har med att göra. Men det går ju inte när man går här hemma och skrotar - kökstjänsten är och förblir min ännu ett tag.

Men ack så less man kan vara! Ju mer mat Oskar äter desto mer kökstjänst blir det ju också - plocka fram, värma, laga, mata, TORKA, TORKA och åter TORKA. Det är grisigt överallt, mat på ungen, mat på stolen, mat på golvet, mat överallt - torka, torka, torka. Och när allt är rent och fint igen, ja då är det ju snart dags för någon typ av mellanmål = samma procedur igen. Usch, vad less jag är på mat!

Dessutom innebär Oskars nya matvanor att jag måste laga dubbla rätter - hans specialmat och sedan vår egen mat. Diskberget som blir är inte nådigt! Trots diskmaskin. Specialmaten innebär dessutom att jag måste prova en massa nya konstiga matvaror jag knappt visste fanns! Bovete, hirs, polenta, majsmjöl, kokosmjölk, risflingor.... Ja jösses, jag är ju ingen gourmetkock heller!

Vekcans höjdpunkt är ändå söndagar - då står det Anders ide på matlistan och jag slipper allt vad planering, tillagning och disk att göra! Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar