Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 8 mars 2014

Äntligen vår

Nu är det officiellt vår, nyheterna i morse visade "vårkartan" och vi befann oss i det gröna våriga området sen några dagar tillbaka. Men inte förrän idag har vi fått se några som helst tecken på vår.

I morse gick solen redan upp innan klockan 6 - underbart! Sedan har solen lyst hela dagen och vi har självklart varit ute större delen av eftermiddagen med Oskar i famnen, i vagnen och krypandes på altanen. Han var lika begistrad över solens strålar som vi var.

Med sol kommer såklart vårkänslor. Och med vårkänslor följer en oförklarlig energi - som måste läggas på någonting. Därför tog jag idag fram skurhinken och skurade hela mitt gamla hästsläp - insidan, utanpå och det mossiga taket. Alger, asfalt och mossa flög åt alla håll och kanter och resultatet blev till och med Anders imponerad av. Nu äntligen, efter 2 år som släpet stått här, är mitt dåliga samvete släppt - nu har jag verkligen vårdat släpet som sig bör! Att hitta lite gammalt hö i springorna väckte dessutom lite gamla minnen som jag såklart filosoferade med skurborsten i hand.

För att riktigt fira in våren har vi dessutom lagt köttet i marinad och förbereder årets första grillning.

Sådana här dagar vill vi se fler av! Och man har lovat en likadan morgondag - då tar jag på min planteringshandskarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar