Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 25 maj 2014

Mors dag

Idag fick jag fira Mors dag igen, och inte bara genom att gratulera min mamma utan denna dag var faktiskt jag i fokus - jag som mamma! Kändes konstigt men ändå mer verkligt än i fjol.

Dagen börjde med det obligatoriska beröket i vallokalen. Därefter tog Anders med mig på en överraskningstrip - och jag hade ingen aning om vart det bar! Rikigt spännande att bara åka med, gissa, ha fel givetvis och tillslut komma fram. Ander hade vaskat fram ett hällristningsområde vi inte besökt tidigare, och jag blev som vanligt överlycklig av att kika och drömma sig bort i en svunnen tid. Oskar tyckte utflykten var rolig även han, han åt kottar och lekte med myror.

Därefetr blev det lunch på en nyöppnad butik, räksmörgås såklart, och lite shopping - inte planerat men när vi liks var där kikade vi runt och jag hittade en del saker man bara måste ha (ett strandparasoll tillexempel). Trippen avslutades med en glass i Hamburgsund.

När vi kom hem var vi lagom trötta allihopa. Oskar fick sova middag och vi tog plats framför tv:n och det livsviktiga Elitloppet. Så framför tv:n tillbringade vi sedan hela eftermiddagen, hela familjen. Till och med Oskar var intresserad av finalen! ;)

Så min dag har varit helt toppen, tack vara min underbara Anders och goa lille Oskar!





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar