Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 12 maj 2014

En semestertripp

I helgen bar de äntligen iväg på en semestertripp för oss vuxna. En vuxensemester helt enkelt! Turen bar ned till Tyskland och tillbaka. På turen hann vi dessutom se nästan hela Danmark. Totalt åkte vi 160 mil - inte ens tur och retur till Umeå! Tänk så nära kontinenten vi egentligen är här nere.

Tyskland imponerade på mig. Jag som sett framför mig ett ganska tråkigt land i svartvit-skala fick mig en väldig överraskning när jag möttes av grönskande lövskogar, lummiga stigar och sandstränder a la Spanien. Men det fanns en hake som störde mitt intryck. Jag förstod ingenting. Absolut ingenting! Tyska har jag aldrig kommit i kontakt med och kan inte säga ett enda ord på. Än mindre begripa! Eller ens försöka uttala ord som står på diverse skyltar. Och detta kändes mycket ovant eftersom jag är van att resa i länder där jag förstår språket och kan göra mig förstådd. Min bättre hälft överraskade rejält när det visade sig att han faktiskt förstod språket - och det riktigt bra dessutom! När hotellföreståndaren inte kunde engelska och jag insåg att jag inte begrep ett ord så fanns Anders där och förstod det hela - underbart!

Trots att mitt humör sjönk något sista kvällen när vi inte fick tag i något annat boende än en liten campingstuga utan täcke, kudde och lakan som luktade rök så var resan ett riktigt minne! Och jag kom återigen på hur mycket jag älskar att vara ute och resa och uppleva nya platser.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar