Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 4 maj 2014

Den 4:e maj

Detta är inte Oskars ettårsdag - det vet jag. Men på något vis är denna dag den dag som prentat sig in mest i minnet - eftersom det var idag för ett år sedan som allting började! Vid denna tid satt vi och klockade värkar, och så fortsatte hela dagen tills vi åkte in på eftermiddagen. Tänk så livet förändrades sen! Och så ovetandes vi var! Då hade jag inte riktigt förstått att det låg en fullstor bebis i magen, i min värld var "han" inte större än en hand och att det var en människa var ytterst svårt att greppa.

Och nu ett år senare har vi en alldeles egen liten person här hemma, med alldeles egna personligheter som vi såklart älskar mer än någonting annat! Den lille kan gå, visar vad han vill, kan bli tjurig, förstår vad man säger, busar och har sina små egenheter redan nu - tänk vad tiden går snabbt. Och nyfiken blir man, hur kommer han att bli när han blir större?

En minifödelsedag firades igår med morbror Erik eftersom han åker idag. Presenterna fick vi hjälpa till att öppna och sedan gick han runt med sina böcker och den spelande hunden hela kvällen fram till sänggåendet.

I morgon får han fira en gång till, men någonting märkvärdigt blir det inte - han är för liten för kalas ännu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar