Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 10 december 2013

När ungen är...

...tyst håller han på med otyg! Detta har man ju hört så många gånger men nu kan jag gå i god för att det faktiskt stämmer . vilket jag faktiskt ställt mig tveksam till innan och trott det bara var en av alla dessa myter om barn.....

Oskar låg som vanligt på sitt täcke och lekte med sina leksaker - ljudligt som alltid. Jag och Anders tog en stund tysta i soffan framför TV:n. Efter ett tag blev det lugnt och tyst, ingen av oss reagerade särskilt snabbt på det utan njöt förmodligen av lugnet.

Men så kom jag plötsligt ihåg talesättet och bad därför Anders kolla till Oskar, som låg nästan nedanför hans fötter. Vips så är Anders uppe ur soffan och utropade "Nejnej Oskar, nej". Snabbt var jag också uppe.

Det visade sig att Oskar hittat en stor luden larv, som av någon anledning tagit sig in genom dörren.....Denna var riktigt nära att hamna i Oskars mun, som utforskar allt han hittar......

(Vi har städat och rent hemma, larven måste ha följt med vagnen in......)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar