Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 3 augusti 2013

Oväder igen

I morse vaknade jag och det var 30 grader varmt ute och molnigt, hu så hemskt! Mitt på dagen landade gradantalet på 28 grader och vi stod redo för badstranden. Hemma i värmen gick det ju inte att vara och jag var desperat efter ett bad!

In med all packning i bilen och iväg for vi hela familjen, utom Sigge, till vattenverkets badplats. Snabbt åkte bikinin på men i takt med att kläderna åkte av började det blåsa upp. Vad nu? Det som var så varmt och vindstilla? Nåväl, jag hann ta ett dopp och simma runt lite innan jag insåg att jag fick brottas med höga vågor, att Oskar höll på att blåsa bort under trädet och att regn var på ingång. Så snabbt plockade vi ihop hela gänget och all packning igen, efter enbart 15 minuter vid stranden.

Så fort vi kom in i bilen började det ösregna och väl hemma var världens åskoväder över oss. Typiskt "västkustväder".

Men jag hann få mig ett efterlängtat dopp i alla fall! Och ovädret har passerat för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar