Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 8 augusti 2013

En natt med Sigge

I natt har Sigge levt rövare här hemma. Han hade nog lite tråkigt och ville skaka liv i huset så han började hos Erik uppe i barnrummet. Tydligen hade hans tass utforskat både näsa och ögon innan han åkte ut med huvudet före. Men eftersom där inte finns någon dörr var han ju snabbt tillbaka igen, han är ju inte dum heller! Så då åkte han in till pappa nere i gästrummet - med dörren stängd.

Dock hade han inte skött sig särskilt bra där heller så ut åkte han därifrån också. Och återvände till övervåningen där han provade lyckan hos husse och matte. Matte hade fullt sjå med lille Oskar vid det tillfället så Sigge började kurra och väcka husse - och fick sig en flygtur genom rummet. Men snabbt var Sigge tillbaka igen och åkte iväg med samma fart som innan. Detta tolkade han dock som lek så det blev pingpong kastning med katt i sängen - urkul såklart!

Tillsist fick matte ingripa eftersom husse blivit irriterad och Sigge aldrig gav sig. Han lade sig tillrätta i Aylas säng med ett nöjt spinnande, mycket nöjd över sin nattliga prestation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar