Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 5 juli 2013

Oskar 2 månader

Tänk vad tiden går fort! Idag blir lille Oskar hela 2 månader. Och nog märks det att han blir äldre!

- Jag har haft min första natt med sammanhängande sömn i mer än 2 timmar - underbart!
- Det skrattas för fullt
- Plötsligt har han upptäckt omvärlden
- Han har fått humör och sätter av ett galltjut om mamma eller pappa gör fel..... (attans också - förut märktes inte alla de där små misstagen.....)
- Vi har fått lägga bort de minsta kläderna (hur sorgligt var inte det?!)

Att vara mamma känns betydligt bättre nu än för en månad sen, så många frågor som fanns då och som man fått svar på allteftersom tiden går och man lär känna varandra. Att känna igen olika skrik och gnöl trodde jag var en omöjlighet men plötsligt en dag fattade vi båda vad lille Oskar säger - så skönt! Allt känns betydligt lugnare nu också när man blir säkrare och säkrare på allt vi gör. Och pricken över iet är att jag inte längre måste ta vara på Oskars sömnstunder om dagarna för att försöka sova själv (vilket ju var en omöjlighet och stressade upp mig mer än vad de gav vila....) utan jag kan nu vara vaken en hel dag och kväll.

Allt detta slog mig när jag lämnade BVC från vårt veckomöte - jag hade inte en enda fråga längre! Tidigare har jag alltid haft en lista med olika funderingar.

Och förutom detta kan jag inte låta bli att drömma mig tillbaka lite till för 2 månader sedan, tänk - det är den bästa dagen i mitt liv!


1 kommentar:

  1. Så underbart att höra. Känner igen mig i det du skriven. Även om Vincent var det bästa som hänt och vissa stunder var allt bara underbart, så var det även en väldigt orolig och tung tid i början. Alla funderingar, oro och sömnbrist. Men som du upptäckt så blir det lättare ju äldre de blir. eller visst den där oron kommer nog säkert stanna kvar resten av livet men på ett helt annat sätt :p
    Jag håller tummarna för att ni får fortsätta sova lite längre stunder. Trevlig sommar :)

    SvaraRadera