Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 15 juli 2013

Att reklamera en vara på Coop

Så var jag tvungen att reklamera en pyjamas från Coop som gått sönder efter en tvätt, helt oanvänd. Typiskt, jag hatar att reklamera saker.

Jaja, jag handlade det jag behövde och betalade, samtidigt som jag frågade i kassan om jag kunde reklamera pyjamasen där. Nej det gick inte utan jag skulle gå till informationen. Helt förståeligt och än så länge var jag vid gott humör.

Väl vid informationsdisken fick jag hjälp. Tjejen skrev ett reklamationspapper och meddelade glatt att jag skulle söka upp en medarbetare inne vid klädesavdelningen. Jaha, sa jag, det går inte att lösa här då? Nej. I kassan då? Nej. Nähe, och där stod jag med en hel kundvagn fylld med betalda varor. Bara att pallra sig till bilen och lämna av dem innan jag begav mig till klädesavdelningen med pyjamasen i handen.

Vid klädesavdelningen skrev vi ett reklamationspapper och frågan om jag ville byta kom upp. Nej, pengarna tillbaka. De tjatade några ggr till om att byta men nej sa jag, pengarna tillbaka. Och lyckades få dem båda tjuriga på mig för att jag inte ville byta..... Namn och telefonnummer skrevs upp och jag fick ytterligare en lapp som skulle lämnas i kassan för att få ut pengen. Jaha, går det inte att lösa här? Nej.

Så jag, något irriterad, begav mig till kassakön och köade för att till sist lämna fram reklamationslappen. och vad gör då kassörskan? Jo, hon kontrollerar mitt kvitto ännu en gång och jag får skriva namn och telefonnummer en gång till innan slanten slutligen ramlade fram.

Behöver jag nämna att jag kokade när jag gick ut därifrån. Struliga Coop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar