Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 11 juli 2013

Orättvist

Efter att ha experimenterat här hemma så har jag numera en förbudslista över mat och godsaker som jag absolut inte får äta eftersom lille Oskar blir helt prickig och får magknip. På min lista står:

- Lök (går att leva utan, men man glömmer lätt bort det....)
- Vitlök (hm, plötsligt blir maten lite mer smaklös och tråkig)
- Chili och starka kryddor inkl Sambal Oelek upptäckte jag för ngn dag sedan
- Svartvinbär
- Bönor (Yes, nu har jag ett skäl till att inte äta nyttiga men äckliga bönor....)
- Kål, äpple och sådant som är gasbildande
- CHOKLAD (grrrrr......)
-JORDGUBBAR! Och man tyckte ju att Anders skulle kunna låta bli dessa för att sympatisera men icke icke.

Eftersom vi haft en hemsk vecka med magknip och skrik provar vi (jag) nu även sedan i måndags och efter hjälp av en god vän, att skippa mjölkprodukter helt och hållet under en veckas tid. Vilket är lättare sagt än gjort: bort med smör, grädde, gräddfil, fil, mjölksocker och mjölkprotein i bröd, redningar - ja typ allt! Dock finns en kladdkaka som är mjölkfri men eftersom jag inte kan äta choklad heller så räknas det bort också..... Längtar redan till måndag då jag får äta normalt igen och jag hoppas innerligt att lille Oskar inte blir sämre igen nästa vecka så jag måste fortsätta med denna hemska diet!


1 kommentar:

  1. Ett ordspråk:
    "Livet är orättvist, vänj dig vid det"!

    SvaraRadera