Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 29 juni 2013

Symaskinsförsöket nummer 2

Näst sista kvällen som mamma och pappa var här hjälpte mamma mig med symaskinen i ett försök att lista ut varför jag fått trassel så fort jag började sy. Kvällen började mindre bra även för henne eftersom symaskinen var något modernare än den antika pryl som finns hemma i Holmsund. Tillsist, med lite hjälp från mig som ändock provat maskinen 1 gång tidigare, hade vi spolat tråd, trätt tråd och klippt lite tyg. Pust.

När vi sedan trampade igång så fungerade allt finfint! Och två kuddfodral åt Oskars stora nya kudde lyckades vi få ihop - till och med jag sydde så tråden glödde. Tänk så lätt det var!

Och vad hade jag då gjort för fel första gången? Jo, lagt undertråden åt fel håll..... det håll man brukade lägga tråden i gamla antika symaskiner....

Idag åkte mamma och pappa hem så det känns lite trumpet. Tänk att två veckor kan gå så fort! I morgon kommer det kännas bättre igen men det är alltid lite jobbigt när de åker hemåt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar