Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 15 april 2014

Tiden går fort

Öppnar min lilla blogg och kikar på datumet för sista inlägget - 4 april. Nä, det kan väl inte stämma? 11 dagar sedan? Hm, bara att inse - tiden går snabbare än vad man tror!

Dessutom är det påsk till helgen. Det har jag inte förstått ännu. Vi har massor att pyssla med som vi har sagt att vi fixar till påsk - och nu plötsligt är den här så vi får lägga på en rem och inhandla allt vi kan behöva för våra projekt innan de röda dagarna kommer. Som du sa Thereze - när man väl börjat fixa i huset så får man allt fler ideer. Tapeter är därför inköpt till köket.....vi skulle ju inte göra om i köket heller.....?!

Och efter påsk kommer tiden bara att springa förbi! Oskars 1-årsdag, Erik på besök, lite långhelger med ledigt för Anders, en efterlängtad barnfri tripp till Tyskland, resten av familjen på besök, en tripp till Umeå..... Att det går så fort är riktigt skrämmande för självklart svävar det runt ett litet orosmoln över mig - att börja jobba. För efter allt detta underbara så är datumet satt för min första arbetsdag. Hur jag då ska få ihop hemmalivet med arbetslivet är för mig en gåta - jag vet att det går för det fungerar ju för alla andra men jag ser inte framemot det livspussel som nu är på ingång.

1 kommentar:

  1. Om ni tar er norrut med bil är ni såååå välkomna att stanna förbi hos oss på fika, toapaus eller liknande :) Vi bor nära e4:an, så det blir ingen omväg :P

    SvaraRadera